Ako vybudovať stratégiu zamestnaneckých benefitov na vašom pracovisku
Ak chcete zaistiť pozitívnu zamestnaneckú skúsenosť ako na pracovisku, tak v osobnom živote svojich zamestnancov, jednou z metód je zavedenie stratégie benefitov. Nie je tu žiadne univerzálne množstvo benefitov, ale okrem základného platu zahŕňať môžu zahŕňať výhody, ako je zdravotné poistenie, penzijné pripoistenie a dni platenej dovolenky.
Každé pracovisko sa líši a rôzni zamestnanci majú svoje vlastné jedinečné potreby, ktoré sa týkajú zlepšenia ich zdravia a well-beingu, a to ako fyzického, tak psychického. Preto je nevyhnutné vytvoriť stratégiu benefitov, ktorá bude vyhovovať vašej konkrétnej spoločnosti a vašim zamestnancom.
V tomto príspevku na blogu ďalej preberieme, čo presne je stratégia výhod, prečo by ste mali premýšľať o jej zavedení a ako urobiť, aby ste splnili svoje ciele a potreby pracoviska.
Čo je to vlastne stratégia výhod?
Stratégia benefitov je stručný plán popisujúci poskytovanie ďalších výhod zamestnávateľom nad rámec ich štandardných platov. Tieto benefity majú zlepšiť pracovné prostredie a poskytnúť ďalšie stimuly, ktoré povzbudia zamestnancov k tomu, aby podávali čo najlepší výkon, a potom ich za to náležite odmeniť.
Rôzne druhy benefitov
Existujú rôzne druhy okrajových výhod, ktoré možno ponúknuť, vrátane zdravotných plánov zamestnancov, ako je členstvo v posilňovni, balíčky odchodu do dôchodku a flexibilné pracovné výhody; napríklad menej pracovných dní alebo viac príležitostí na remote prácu.
Niektoré výhody sú v niektorých krajinách a jurisdikciách vyžadované zákonom, zatiaľ čo iné, napríklad wellness benefity (napr. kurzy jogy alebo masáže v mieste pracoviska, alebo mentorské programy v oblasti duševného zdravia), sú úplne na uváženie.
Benefity možno tiež klasifikovať ako finančné stimuly (bonusy, akciové opcie spoločností, programy zdieľania zisku atď.) a nefinančné výhody (tj odpočivárne na pracovisku, zariadenia dennej starostlivosti o deti v kancelárii).
Prečo zvažovať stratégiu výhod?
Stratégia benefitov môže byť pre podniky nesmierne cenná, pretože má potenciál vyvolať u zamestnancov pocit väčšej spokojnosti, produktivity a motivácie. Je to tiež výhodné pre zamestnávateľov, pretože benefity majú tendenciu znižovať fluktuáciu zamestnancov a zlepšovať lojalitu zamestnancov.
Benefity sú navyše strategickým prístupom k preukázaniu vášho uznania zamestnancom a preukázaniu toho, že si vážite ich prínos. To zase vedie k vytvoreniu pozitívnejšieho pracovného prostredia a dokonca k zvýšeniu spokojnosti zamestnancov.
Ďalším dôvodom, prečo premýšľať o implementácii stratégie benefitov, je, že nie každá organizácia tak robí. Ako také je rozhodne potrebné zvážiť, aby benefity motivovali váš tím a aby vaša firma vynikla ako zamestnávateľ.
Ako vytvoriť stratégiu benefitov
Pri vytváraní stratégie výhod je potrebné dodržať niekoľko krokov, na ktoré sa teraz podrobnejšie pozrieme samostatne. V závislosti od veľkosti vašej organizácie to môže zahŕňať benefitný tím a vyšší manažment.
Stanovte si svoje ciele
V prvom rade je dôležité identifikovať obchodné ciele, ktoré chcete dosiahnuť vytvorením stratégie výhod. Chcete napríklad zvýšiť produktivitu, prilákať lepšie talenty alebo jednoducho odmeniť svojich súčasných zamestnancov?
Akonáhle budete mať všeobecnú predstavu o tom, aké sú vaše ciele, premeňte ich na SMART (konkrétne, merateľné, akcieschopné, relevantné a včasné) ciele, kedykoľvek je to možné, aby ste mohli merať efektivitu svojej stratégie prínosov pri ich dosahovaní potom, čo bola implementovaná . na chvíľu.
Zlaďte výhody so svojimi cieľmi
S ohľadom na ciele, ktoré chce vaša stratégia benefitov dosiahnuť, je ďalej dôležité určiť, ktoré výhody sú pre splnenie týchto cieľov najvhodnejšie. Zvážte výhody, ktoré budú najviac rezonovať u vašej cieľovej skupiny, teda potenciálnych zamestnancov alebo existujúcich zamestnancov.
Pokiaľ napríklad chcete do svojej spoločnosti prilákať tie najlepšie talenty, môže byť dobrým nápadom ponúkať výhody, ako sú opcie na akcie a ďalšie dni dovolenky. Ak sa však snažíte znížiť fluktuáciu zamestnancov, potom môžu byť vhodnejšie výhody, ako je pružná pracovná doba alebo systém odmien.
Posúďte potreby zamestnancov
Určite, aké výhody vaši súčasní zamestnanci chcú a potrebujú na pracovisku. Ak to chcete zistiť, môžete vykonávať zamestnanecké prieskumy cieľových skupín. To by vám malo pomôcť prísť na to k akým výhodám by zamestnanci najradšej mali prístup, a získať tak cenný a hĺbkový prehľad o tom, čo by ich motivovalo a udržalo ich v práci.
Stojí za zmienku, že ich preferované výhody sa budú líšiť od osoby k osobe, takže pri vytváraní stratégie výhod vezmite do úvahy preferencie jednotlivých zamestnancov. Nebudete môcť potešiť všetkých naraz, ale snažte sa nájsť rovnováhu medzi ponukou výhod, ktoré si môže užiť každý, a výhodami prispôsobenými jedinečným potrebám každého zamestnanca, aspoň tam, kde je to možné.
Analyzujte svoj rozpočet
Stanovte si limity, koľko si vaša spoločnosť môže reálne dovoliť minúť za zamestnanecké benefity celkom (za rok) a za jednotlivých zamestnancov (ako percento z ich platu). Spolu so znalosťou priemerných nákladov na jednotlivé benefity vám to umožní efektívne riadiť výdavky a vyhnúť sa v tejto oblasti nadmernému míňaniu.
Možno budete musieť urobiť ťažké rozhodnutia o tom, ako tieto dávky financovať; napríklad pokryjete na benefity 100 % nákladov, alebo budú musieť zamestnanci platiť v určitom pomere, aby mohli odmeny čerpať?
Dôchodkový plán môže vyžadovať ďalší príspevok zamestnanca vo výške povedzme 10 % ich platu, aby mohli neskôr po odchode do dôchodku dostávať vyššiu výplatu.
Zostavte balíček benefitov
Až dokončíte predchádzajúce kroky, môžete si začať vyberať, ktoré výhody z tých, ktoré ste preskúmali a ohodnotili, ponúknete. Uprednostňujte výhody, ktoré sa zmestia do vášho rozpočtu a budú mať s najväčšou pravdepodobnosťou pozitívny vplyv na morálku zamestnancov, aby ste dosiahli čo najväčšiu návratnosť investícií.
Vaše programy zamestnaneckých výhod a stratégie by mali byť rozmanité, pretože tak najlepšie prispejú k udržaniu motivácie a produktivity zamestnancov pri ich práci. Ponuky výhod, ktoré pokrývajú ako finančné potreby, tak potreby životného štýlu, je tu kľúčová, pretože to každému umožní získať maximum z výhod, ktoré ponúkate.
Komunikujte svoje výhody
Keď viete, aké benefity plánujete ponúkať a prečo, je konečne čas sa o ne podeliť so svojimi zamestnancami. Kľúčové je byť transparentné ohľadom výhod, ktoré ponúkate – skontrolujte, či vaši zamestnanci presne vedia, aké výhody sú k dispozícii, ako k nim môžu pristupovať, pokiaľ nie automaticky, a aké sú úrovne nárokov.
Je veľmi dôležité vytvoriť strategický plán, ktorý je ľahko pochopiteľný a príťažlivý, preto si vytvorte jasnú a stručnú stratégiu komunikácie so zamestnancami. Môže to byť tak, že ich zahrniete do brožúry o výhodách, príručky pre zamestnancov alebo časti vášho intranetu, aby zamestnanci mohli ľahko nájsť informácie, ktoré potrebujú.
Mali by ste začať komunikovať výhody od samého začiatku. Napríklad PixelCut.ai na svojej kariérnej stránke priamo hovorí – Viac ako 10 miliónov malých podnikov, tvorcov a podnikateľov používa Pixelcut na vytváranie obsahu pre svoje podnikanie. Jednou z výhod je byť súčasťou tímu, ktorý buduje niečo naozaj veľké.
Realizovať a vyhodnocovať
Konečne je čas uviesť svoju stratégiu benefitov do praxe tým, že ich sprístupníte svojim zamestnancom a prípadne ich odmeníte. Sledujte, ako sú výhody využívané, pokiaľ ide o to, ako často ich každý z vašich zamestnancov udeľuje alebo požaduje, aby ste zistili, či z nich majú prospech všetci.
Merajte tiež kľúčové ukazovatele výkonu (KPI), ktoré sa týkajú cieľov vašej stratégie benefitov, ako je úroveň zapojenia zamestnancov, produktivita a udržanie. Podľa výsledkov určite, či výhody, ktoré ponúkate, majú pozitívny vplyv napríklad na motiváciu a produktivitu zamestnancov.
Neustále vylepšujte svoju stratégiu
Stratégia prínosov by mali rásť a vyvíjať sa ako vaše podnikanie v dynamickom procese. Musíte preto pravidelne navštevovať a kontrolovať výhody, ktoré ponúkate, aby zostali atraktívne, konkurencieschopné a relevantné v očiach vašich zamestnancov – potom podľa toho aktualizujte svoju stratégiu výhod.
Priebežne tiež sledujte a aktualizujte svoj balíček výhod, aby ste boli v obraze so všetkými zmenami v legislatíve o výhodách alebo trendoch, rovnako ako s výhodami ponúkanými vašimi konkurentmi. Venujte pozornosť feedbacku zamestnancov tým, že svojim zamestnancom rozošlete anonymný prieskum alebo sa jednoducho spýtate one-to-one aby ste zmerali ich pracovnú spokojnosť.
Zhrnutie stratégií benefitov
Všetky stratégie benefitov by mali byť prispôsobené potrebám spoločnosti i jej zamestnancom, s ohľadom na všetky príslušné zákony a predpisy. Akonáhle budete pripravení, budete jasne a dôsledne oznamovať ponúkané výhody, rovnako ako sledovať trendy v oblasti výhod a aktualizácie legislatívy, čo vám umožní udržať si náskok.
Meranie úspešnosti vašej stratégie výhod oproti cieľom, ktoré chcete dosiahnuť, vám tiež umožňuje v priebehu času zlepšovať efektivitu vášho plánu.
Požadované konkurencieschopné a atraktívne výsledky balíčkov zamestnaneckých výhod majú udržať ľudí motivovaných a spokojných na pracovisku, takže buďte kreatívni a zaručte, že všetci, no,… výhody.