Luigi’s Box je slovenský startup, ktorý od roku 2016 pomáha iným firmám vylepšovať ich e-shopy. Ponúka totiž analytické nástroje, ktoré klientom uľahčujú vyhodnotiť vyhľadávanie na ich webe a pomáhajú zvyšovať predaj.
Predvolené vyhľadávače na webových stránkach často nedokážu poskytnúť personalizovaný nákupný zážitok. Luigi’s Box ponúka množstvo funkcií, ktoré sa o to postarajú. Systém zvyšuje relevanciu produktov, ktoré zákazníci vidia a prispôsobuje ich potrebám zákazníkov. Dokáže správne identifikovať záujmy každého zákazníka a navrhnúť mu správne produkty, aby našiel to, čo sa mu páči.
Zákazníci tak majú lepší nákupný zážitok a firmy úspešnejší predaj.
HR v Luigi’s Box
V Luigi’s pracuje zhruba stovka ľudí. Ešte pred rokom to bola polovica z nich a od jesene minulého roka sa počet zamestnancov zdvojnásobil. Aj napriek tomu, že sa firma rozrástla, podľa HR manažérky si dokázala zachovať priateľského ducha a ľudský prístup. Fluktuácia vo firme je minimálna. Väčšina zamestnancov funguje v remote režime. V kanceláriách v Prahe a Bratislave pracuje len zopár zamestnancov.
HR agendu má na starosti Lucia Tomašovičová, ktorá je súčasťou Operations tímu. V rozrastajúcej sa firme dostala na starosť vybudovať HR oddelenie a nastaviť jednotlivé procesy. Na pomoc si vzala Sloneeka, na ktorého dostala od kolegov odporúčanie.
„Chcela som, aby boli veci pod jednou strechou a nástroj, ktorý nám pomôže vniesť do agendy poriadok a prácu nám uľahčí a zefektívni. Väčšina vecí sa totiž riešila cez tabuľky a bolo potrebné zlepšiť evidenciu dovoleniek a zjednotiť dokumentáciu,“ komentuje Lucia Tomašovičová.
Stále v implementačnej fáze
Motiváciou k zaobstaraniu Sloneeka bol okrem iného práve zmieňovaný hiring. Lucia Tomašovičová vedela, že pokiaľ to chce zvládnuť, potrebuje nástroj, ktorý jej nábor nových zamestnancov uľahčí.
V Luigi’s teda v prvej fáze implementovali časť Sloneeka , ktorá im pomôže s hiringom. Až potom sa pustili do evidencie zamestnancov a dokumentácie.
„Implementácia jednotlivých modulov Sloneeka prebieha tak trochu ad hoc. Podľa toho na čo je čas a čo treba najskôr. Teraz by som chcela rozbehnúť performance review a elektronické podpisy, aby sme nemuseli naďalej používať iný tool, ale Sloneeka, ktorý podpísané dokumenty rovno aj uloží do dokumentácie zamestnanca,“ popisuje Tomašovičová.
Sloneek tiež firma prepojila s ďalšími nástrojmi, ktoré využíva- Slackom a Googlom. Počas celého procesu je HR manažérke k dispozícii customer manažér a zákaznícka podpora. Ich pomoc si pochvaľuje.
Spokojnosť na strane HR i zamestnancov
A ako Sloneeka prijali zamestnanci? Podľa slov HRistky pozitívne. Aj preto, že doposiaľ nemali žiadnu skúsenosť s podobným systémom, boli z existencie nového nástroja, ktorý im umožní mať prehľad o dovolenkách, nadšení.
„Ja už mám skúsenosť s inými systémami, takže občas viem, že niečo by napríklad mohlo fungovať lepšie. Celkovo som ale so Sloneekom spokojná. Očakávania splnil. Každý zamestnanec má prístup k svojim údajom, dokumenty a evidenciu máme na jednom mieste a pomohol nám pri hiringu,“ hovorí Lucia Tomašovičová.
V priebehu nasledujúcich týždňov by rada zaviedla modul na evidenciu pomôcok a v budúcnosti by chcela využívať aj ďalšie moduly Sloneeka ako napríklad performance review.