Sensible Biotechnologies je slovenská firma, ktorá sa zameriava na výrobu mRNA molekúl do najrôznejších typov vakcín. Budúcnosť potenciálu mRNA terapeutík a vakcín je obmedzená zastaralými výrobnými metódami. Spoločnosť Sensible Biotechnologies urýchľuje vývoj ďalšej generácie mRNA liečiv tým, že produkuje neimunogénnu, čistú a vysoko funkčnú mRNA. Buduje nový výrobný model mRNA, aby vytvorila kritickú biovýrobnú infraštruktúru pre globálnu biologickú bezpečnosť.
Začiatky HR v Sensible Biotechnologies
Tento biotech start-up má 25 zamestnancov, ktorí pracujú v niekoľkých európskych krajinách a v Amerike. Sú to predovšetkým vedci pracujúci v laboratóriách. Administratíva a manažment pracujú remote. HR agendu má na starosti Akos Melecske, ktorý nerieši iba personálne záležitosti, ale tiež finančný manažment a ako sám hovorí, skrátka všetko, čo nie je science.
Keď do Sensible Biotechnologies nastúpil, firma používala pre správu agendy Notion a Excel. A vzhľadom k tomu, že nemá na starosti len HR, potreboval nástroj, ktorý by mu prácu uľahčil.
„Zaobstaral som si Sloneeka predovšetkým z frustrácie. Agenda bola nejednotná, kvôli hľadaniu a prepisovaniu všetko trvalo dlho. Keď som sa o tom zmienil našim firemným poradcom na Slovensku, odporučili mi Sloneeka. A vzhľadom k časovej tiesni som ani nehľadal iné možnosti a rovno som Sloneeka oslovil,“ hovorí Akos Melecske, Head of Finance and Operations.
Implementácia za pochodu
Do implementácie nového HRIS sa firma pustila pomerne živelne. Podľa slov finančného riaditeľa nebol čas. Pripravil si “projekt”, rozpísal jednotlivé kroky a úlohy a to, čo chce na novom systéme otestovať. Postupne sa s podporou customer manažéra Davida Baláša pustil do implementácie.
„Nechal som si vysvetliť základné fungovanie a potom som vsadil na to, že ostatné veci doladím pri samotnom používaní aplikácie. Pre zamestnancov som pripravil školenie, kde som im odpovedal na základné otázky a oboznámil som ich so systémom. Vďaka tomu, že máme mladý tím tvorený prevažne vedcami, kolegovia nemali problém si na nový systém zvyknúť,“ opisuje Melecske.
Zamestnanci sa adaptovali na Sloneeka pomerne rýchlo. Nová technológia ich podľa finančného riaditeľa nezaskočila. Svoju úlohu zohralo určite aj to, že nejde o žiadny veľký korporát, kde by prevládala byrokracia, ale ide o firmu, ktorá má vo svojej krvi inovatívnosť a flexibilitu.
„Zo strany manažmentu mám na Sloneeka jednoznačne pozitívny feedback. Vďaka user friendly prostrediu si ho obľúbili aj zamestnanci,“ pochvaľuje si Melecske.
Sloneek ušetril čas a bude pomáhať pri onboardingu
Spokojný je aj on sám. Sloneek totiž zariadil to, kvôli čomu si ho obstaral- ušetril čas. Zatiaľ je to mesačne jeden deň práce. V budúcnosti pri rozšírení využitia systému to môže byť viac. Aktuálne Sloneeka používa pri schvaľovaní dochádzky a dovolenky a tiež mu pomáha pri reportoch, ktoré teraz zvláda spracovať rýchlejšie.
Okrem reportov, Melecske oceňuje tiež online prostredie vďaka ktorému môžu využívať systém všetci a kdekoľvek. Sloneek pomohol aj s time manažmentom. Vedenie môže rýchlejšie schvaľovať všetko potrebné, takže celý proces je ďaleko efektívnejší a prehľadnejší ako keď to prebiehalo e-mailovou cestou. Všetky dokumenty sú na jednom mieste a nie sú roztrúsené v zložkách a pošte.
„V budúcnosti by sme radi využili ďalšie moduly. Budúci rok nás čaká investícia a rozšírenie tímu, takže určite využijeme modul onboardingu,“ plánuje Akos Melecske a dodáva: „Možno by sme uvítali vylepšenie v sekcii reportov, kde nám chýba väčšia modularita a tiež v sekcii hodnotenia.“
„Spätná väzba od našich zákazníkov je pre nás veľmi cenná. Vďaka nej môžeme systém neustále vylepšovať a prispôsobovať potrebám HRistov. Našim klientom zároveň ponúkame možnosť sa zúčastniť na testovaní noviniek. Vývoj aplikácie určite nerobíme len tak od stola. Snažíme sa čo najviac využívať reálne skúsenosti našich zákazníkov,“ komentuje Milan Rataj, zakladateľ Sloneeka.
Celkovo ale vo firme panuje spokojnosť. Sloneek pomohol zaviesť procesy, HR ušetril čas a manažment má všetko pod kontrolou.