Digitálny podpis
Jednoducho povedané, digitálny podpis sa svojím vzhľadom nelíši od fyzického podpisu s výnimkou toho, že je v elektronickej podobe. Kľúčové však je, že digitálny podpis vytvára ďalšie elektronické údaje, ktoré jasne potvrdzujú spojenie s podpisovateľom a jeho vôľu a vedomosti podpísať dokument. Takmer všetky dokumenty sa dnes dajú podpísať elektronicky a takýto podpis je legislatívne uznaný ako platný a právne vynútiteľný.
A čo platnosť digitálneho podpisu?
V súčasnosti je právny rámec pre elektronické podpisy na úrovni EÚ založený na nariadení č. 910/2014, známy ako „eIDAS„, ktorá sa zaoberá elektronickou identifikáciou a dôveryhodnými službami pre elektronické transakcie na vnútornom trhu.
V Českej republike bol prijatý a neskôr novelizovaný zákon č. 297/2016 Z. z. o dôveryhodných službách pre elektronické transakcie s cieľom implementovať alebo prispôsobiť nariadenie „eIDAS“ na vnútroštátnej úrovni. Česká republika tak rozlišuje štyri typy digitálneho podpisu:
- Elektronický podpis (obyčajný)
- Zaručený elektronický podpis
- Bezpečný elektronický podpis založený na kvalifikovanom certifikáte pre elektronický podpis (uznávaný podpis)
- Kvalifikovaný podpis
Jednotlivé kategórie teraz nebudeme bližšie rozoberať. Aby sme však mohli digitálny podpis bol v súlade so štandardom eIDAS, musí spĺňať tieto podmienky:
- je jednoznačne spojená s podpisujúcim;
- umožňuje identifikáciu podpisovateľa;
- sa vytvára pomocou údajov na vytváranie elektronických podpisov, ktoré môže podpisovateľ používať s vysokou mierou dôvery pod svojou výlučnou kontrolou;
- sa pripojí k údajom podpísaným týmto podpisom takým spôsobom, aby bolo možné zistiť akúkoľvek následnú zmenu údajov.
Ak v aplikácii podpisujete dokumenty
Sloneek
, všetky uvedené podmienky sú splnené a vy sa nemusíte ničoho obávať. Takto elektronicky podpísaný dokument je platný. Môžete si tiež prečítať
Vyhlásenie
od renomovanej advokátskej kancelárie
AK Bříza & Trubač
.
Ktorý HR systém si vybrať pre dokumenty?
Na pozícii HR je práca s dokumentmi a ich podpisovanie vaším každodenným chlebom. Preto je nevyhnutné mať systém ľudských zdrojov, ktorý jasne registruje a uľahčiť vám filtrovanie.
V aplikácii Sloneek môžete nahrať tri typy dokumentov: zmluvy, súkromné a firemné/tímové dokumenty. Každý používateľ aplikácie je potom informovaný o novo vloženom dokumente, a ak takýto dokument vyžaduje podpis, používateľ ho môže okamžite elektronicky podpísať. Ďalšie dôvody pre digitalizáciu možno nájsť v
tento článok
.
Sme tu pre vás
Môžeme vám pomôcť?
Naši odborníci vám odpovedia na všetky otázky, prevedú vás systémom Sloneek a pomôžu vám transformovať vaše HR na moderné komplexné riešenie.
- Špičkový onboarding
- Predstavenie všetkých funkcionalít
- Prezentácia a ponuka vášmu HR na mieru
- Odpovieme na všetky otázky