Digitálny podpis

Jednoducho povedané, digitálny podpis sa svojím vzhľadom nelíši od fyzického podpisu s výnimkou toho, že je v elektronickej podobe. Kľúčové však je, že digitálny podpis vytvára ďalšie elektronické údaje, ktoré jasne potvrdzujú spojenie s podpisovateľom a jeho vôľu a vedomosti podpísať dokument. Takmer všetky dokumenty sa dnes dajú podpísať elektronicky a takýto podpis je legislatívne uznaný ako platný a právne vynútiteľný.

 

Podpis dokumentu
Podpis dokumentu

A čo platnosť digitálneho podpisu?

 

V súčasnosti je právny rámec pre elektronické podpisy na úrovni EÚ založený na nariadení č. 910/2014, známy ako „eIDAS„, ktorá sa zaoberá elektronickou identifikáciou a dôveryhodnými službami pre elektronické transakcie na vnútornom trhu.

 

V Českej republike bol prijatý a neskôr novelizovaný zákon č. 297/2016 Z. z. o dôveryhodných službách pre elektronické transakcie s cieľom implementovať alebo prispôsobiť nariadenie „eIDAS“ na vnútroštátnej úrovni. Česká republika tak rozlišuje štyri typy digitálneho podpisu:

  • Elektronický podpis (obyčajný)
  • Zaručený elektronický podpis
  • Bezpečný elektronický podpis založený na kvalifikovanom certifikáte pre elektronický podpis (uznávaný podpis)
  • Kvalifikovaný podpis

Jednotlivé kategórie teraz nebudeme bližšie rozoberať. Aby sme však mohli digitálny podpis bol v súlade so štandardom eIDAS, musí spĺňať tieto podmienky:

  • je jednoznačne spojená s podpisujúcim;
  • umožňuje identifikáciu podpisovateľa;
  • sa vytvára pomocou údajov na vytváranie elektronických podpisov, ktoré môže podpisovateľ používať s vysokou mierou dôvery pod svojou výlučnou kontrolou;
  • sa pripojí k údajom podpísaným týmto podpisom takým spôsobom, aby bolo možné zistiť akúkoľvek následnú zmenu údajov.

 

Ak v aplikácii podpisujete dokumenty
Sloneek
, všetky uvedené podmienky sú splnené a vy sa nemusíte ničoho obávať. Takto elektronicky podpísaný dokument je platný. Môžete si tiež prečítať
Vyhlásenie
od renomovanej advokátskej kancelárie
AK Bříza & Trubač
.

 

Ktorý HR systém si vybrať pre dokumenty?

 

Na pozícii HR je práca s dokumentmi a ich podpisovanie vaším každodenným chlebom. Preto je nevyhnutné mať systém ľudských zdrojov, ktorý jasne registruje a uľahčiť vám filtrovanie.

V aplikácii Sloneek môžete nahrať tri typy dokumentov: zmluvy, súkromné a firemné/tímové dokumenty. Každý používateľ aplikácie je potom informovaný o novo vloženom dokumente, a ak takýto dokument vyžaduje podpis, používateľ ho môže okamžite elektronicky podpísať. Ďalšie dôvody pre digitalizáciu možno nájsť v
tento článok
.

Sme tu pre vás

Môžeme vám pomôcť?

Naši experti zodpovedia otázky, ukážu vám Sloneek a  pomôžu modernizovať vaše HR.

  • Špičkový onboarding
  • Predstavenie všetkých funkcionalít
  • Prezentácia a ponuka vášmu HR na mieru
  • Odpovieme na všetky otázky
Group 1469
image 70
image 69
image 55

Zanechajte nám kontakt, ozveme sa vám.

Ospravedlňujeme sa, povolený je iba pracovný email. Nemáte ho? Nie je problém, radi vám pomôžeme. Kontaktujte nás na sales@sloneek.com. Ďakujeme!

Kliknutím na Odoslať potvrdzujete, že súhlasíte so zásadami ochrany osobných údajov.