Homeoffice
Kto ešte nepočul o pojme homeoffice, pravdepodobne strávil posledných desať rokov v kóme a práve sa z nej na údiv svojho okolia prebral. Homeoffice alebo práca z domu je nepopierateľným trendom súčasného trhu práce a jeho možnosť ponúka čoraz viac spoločností. Viete však, ako ho efektívne a zrozumiteľne zaznamenať? A je to neprítomnosť, alebo skôr činnosť?
Absencia vs. aktivita
Existujú rôzne názory na homeoffice (v praxi často skrátene HO). Niektorí sú pevne presvedčení, že homeoffice by mal patriť pod absenciu, iní ho radšej evidujú ako pracovnú činnosť. Na stránke Slony my sa prikláňame skôr k druhému táboru. Dôvod je pragmatický – zamestnanec de facto nie je neprítomný v domácej kancelárii, ale stále vykonáva pracovnú činnosť.
Ako legislatíva vníma home office?
Podľa zákona zamestnanec nemá nárok na prácu z domu (homeoffice), ani zamestnávateľ nemôže jednostranne nariadiť zamestnancovi prácu z domu.
Prácu z domu upravuje zákon v ustanovení § 317 zákona č. 262/2006 Z. z. Zákonník práce. Tento zákon ustanovuje, že telepracovník je zamestnanec, ktorý nevykonáva prácu na pracovisku zamestnávateľa, ale pracuje z domu za dohodnutých podmienok v pracovnom čase, ktorý si sám určí. Zamestnanec pracujúci z domu môže pracovať v nasledujúcich režimoch:
- režim podľa § 317 Zákonníka práce, kde si zamestnanec sám určuje pracovný čas, počas ktorého vykonáva dohodnutú prácu
- Systém, v ktorom pracovný čas určuje zamestnávateľ
- kombinovaný systém, v ktorom si zamestnanec sám určuje pracovný čas v niektorých dňoch a zamestnávateľ ho určuje v iných dňoch
Pracovnoprávne vzťahy zamestnancov pracujúcich z domu sa v zásade upravujú rovnako ako pracovnoprávne vzťahy zamestnancov pracujúcich na pracovisku zamestnávateľa, s niekoľkými výnimkami. Tieto výnimky sú uvedené v ustanovení § 317 Zákonníka práce a môžu byť dohodnuté v dohode o domáckej práci medzi zamestnávateľom a zamestnancom.
Ako vám Sloneek pomáha s vašou domácou kanceláriou a aktivitami?
Sloneek je dokonale pripravený na prácu z domu a
ponúka všetko
čo potrebujete na to, aby ste mohli
hybridné tímy
pred rozpadom a udrží vás nad nimi.
V aplikácii je k dispozícii činnosť typu Homeoffice, ktorá vám čo najviac uľahčí nahlasovanie tohto typu práce. Zároveň môžete vytvárať ďalšie pracovné činnosti a pohodlne ich kombinovať s homeoffice. Výsledkom bude dokonalý prehľad o odpracovanom čase zamestnancov a podrobnostiach o činnostiach, ktorým sa venovali.
A aby toho nebolo málo, tím Sloneek na čele s odborníkom na ľudské zdroje Milanom Ratajem pripravil
vyčerpávajúcu e-knihu
len pre domácu kanceláriu. Je k dispozícii zadarmo a môžete si v nej prečítať, ako nastaviť pravidlá homeoffice a ako sledovať produktivitu tímu.
Sme tu pre vás
Môžeme vám pomôcť?
Naši odborníci vám odpovedia na všetky otázky, prevedú vás systémom Sloneek a pomôžu vám transformovať vaše HR na moderné komplexné riešenie.
- Špičkový onboarding
- Predstavenie všetkých funkcionalít
- Prezentácia a ponuka vášmu HR na mieru
- Odpovieme na všetky otázky