Tímová štruktúra
Aký je rozdiel medzi tímovou a organizačnou štruktúrou?
Tieto dva pojmy sa v praxi niekedy zamieňajú. V pravom zmysle slova však organizačná štruktúra definuje vzájomné vzťahy medzi jednotlivými tímami a oddeleniami. V tímovej štruktúre sú vzťahy medzi zamestnancami v konkrétnom tíme. Pozrime sa bližšie na oba dátumy.
Organizačná štruktúra spoločnosti (organizačná schéma)
Ako je vidieť na obrázku vyššie, ktorý bol zhotovený v
HR aplikácia Sloneek
, v organizačnej štruktúre (alebo tiež org. štatúte) sú zobrazené všetky tímy a ich vzájomné prepojenia. Tie určujú aj hierarchiu spoločnosti. Niektorí ľudia dávajú prednosť pohľadu na organizačnú štruktúru v stromovom zobrazení, ako je to na obrázku, iní skôr v tabuľkovom zobrazení. Sloneek ponúka obe tieto možnosti.
Tímová štruktúra
Na rozdiel od organizačnej štruktúry spoločnosti sa tímová štruktúra týka konkrétneho tímu a vzťahov v ňom. Inými slovami, ukazuje, kto je manažérom tímu, ktorí zamestnanci sú radovými členmi, prípadne či v tíme existujú aj iné funkcie, ako napríklad nadriadený alebo plánovač absencií. V závislosti od pridelenej roly má používateľ v službe Sloneek špecifické práva.
Prečo je dôležité mať tím a organizačnú štruktúru?
Ako už bolo spomenuté, tímová a organizačná štruktúra určuje vzťahy medzi tímami alebo zamestnancami. Tieto vzťahy sú potom kľúčové v procese schvaľovania. Vďaka nim je na prvý pohľad zrejmé, kto má koho schváliť dovolenku alebo pracovať na homeoffice a vo všeobecnosti, kto má aké rozhodovacie právomoci a zodpovednosti v rámci spoločnosti. Výhodou organizačnej charty je aj jej prehľadnosť.
Vyskúšajte si, ako jednoducho a rýchlo môžete vytvoriť organizačnú štruktúru svojej spoločnosti v aplikácii Sloneek. Bez obáv na 14 dní.
Sme tu pre vás
Môžeme vám pomôcť?
Naši experti zodpovedia otázky, ukážu vám Sloneek a pomôžu modernizovať vaše HR.
- Špičkový onboarding
- Predstavenie všetkých funkcionalít
- Prezentácia a ponuka vášmu HR na mieru
- Odpovieme na všetky otázky